CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, August 13, 2007

MEMUPUK SEMANGAT KEMERDEKAAN MELALUI KARYA SENI.










MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! – itulah laungan keramat pada setiap 31 Ogos .
Tarikh 31 Ogos 1957 merupakan detik yang amat bermakna buat bumi bertuah Malaysia. Tarikh keramat ini sentiasa diingati dan segar dalam jiwa seluruh warganya. Setelah 50 tahun kemerdekaan, banyak memperlihatkan kemajuan Negara dalam pelbagai aspek ekonomi, sosial dan infarstruktur.
Bagi memupuk semangat dan jati diri generasi baru, maka beberapa langkah telah diambil oleh warga pendidik bagi melahirkan rasa cintakan Negara dan menyelami erti kemerdekaan. Salah satunya ialah melalui seni lukis. Melalui lukisan yang dihasilkan pada kanvas, ianya dapat memupuk semangat berkerjasama dan berkongsi idea kreatif untuk melakarkan pelbagai maksud sempena 50 tahun kemerdekaan Negara.
Sama-samalah kita melaungkan perkataan keramat –MERDEKA!- Diiringi dengan doa untuk kesejahteraan dan keamanan Negara selamanya.

3 comments:

jagung manis said...

Hallo kawanku di seberang. Thanks for coming. Semoga, ada waktu buat sama-sama unjuk karya di kemudian hari. Selamat merayakan hari kemerdekaan Malaysia. Btw, kami di Indonesia juga melakukan hal yang sama di tanggal 17 Agustus ini.

Anonymous said...

Sama sama kita laungkan

MELAKA!! MELAKA!! MELAKA!!

Jonjenin said...

hendro d. laksono: thanks for you too. sambutlah kemerdekaan ini diiringi doa dan kesyukuran...

GANDUM; bukan MELAKA la...
iu tempat hang tuah and gang. Jangan derhaka ar kawan..hihihii