CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, August 6, 2007

KARTUNIS UMBUT DAN BUKU MELUKIS KARTUN.


Sinopsis

Abu Bakar bin Abdullah lebih dikenali dengan nama kartunisnya iaitu Umbut. Memulakan kariernya sebagai kartunis di majalah Gado-Gado. Berpengalaman melukis di majalah-majalah kartun terkenal seperti Ujang, Toin-Toin dan Batu Api.
Buku ini menyediakan teknik-teknik untuk memulakan proses melukis kartun serta komik. Terdapat pelbagai contoh lukisan kartun dan disertakan dengan penerangan yang jelas.

Tahniah buat brader Umbut. muga terus sukses!

aku harap akan ada lebih ramai kartunis yang akan menghasilkan buku seperti ini, agar kartun kita tidak terus lenyap.

2 comments:

cikgu kay said...

memnag buku ini yang saya cari untuk anak saya yang minat melukis kartun.insyaallah saya akan beli. thanks.
saya dari perak. kalau en mengadakan bengkel melukis kartun, harap dapat maklumkan pada saya.anak saya berumur 6 tahun dan 14 tahun.dua-dua minat melukis kartun

Jonjenin said...

bagus le puan bagi galakkan mcm tu...buku tu byk mbantu..muga anak puan akan bjaya dalam apa jua bidang yg bakal dia ceburi nanti...aminn...